onsdag 7 januari 2009

Hola!

Det har inte hänt så fruktansvärt mkt i mitt liv för tillfället!
Har varit lite sjuk ett par dagar och gått runt och tyckt synd om mej själv mest!
Igår var jag ändå effektiv och städade rejält, rensade och slängde massa grejer, sorterade in massa viktiga papper i min pärm som är avsedda för just såna papper( men som sällan används!)

Idag var det dags att återigen kliva in i min roll som fröken Emelie, det har varit skönt att bryta av med lite Bokiajobb ett tag men nu var jag faktist sugen på att träffa alla härliga ungar igen!

Det är rätt ekonomiskt att jobba som lärare egentligen, om man kommer dit innan 8 får man en smarrig frukost, sen vid 10 är det fruktstund, 12 får man mat ( som kanske inte är den godaste alltid...men ändå!) sen vid 14.30 är det mellis!
Det negativa är väl att jag har gått upp nå fruktansvärt i vikt sen jag började jobba där, man äter ju konstant!

Min morfar är så otroligt söt, han ringde nyss och berättade att han och mormor skulle iväg på sammanträde en liten stund..så jag inte skulle börja undra vart dom hade tagit vägen om jag nu skulle behöva få tag på dom!
En annan gång han var väldigt klockren var när han (som vanligt) var och tittade när jag spelade match, jag tyckte det hade gått dåligt och kom upp för lite eftersnack;

Morfar: det gick ju bra det där!
Jag: nej, jag hade världens svacka hela matchen ju, inget gick som det skulle!
Morfar: nejdå, du var ju jätteduktig!
Jag: Nej...jag kan så mkt bättre
Morfar: Okej, du kanske inte var så jättebra idag..men nog låg du på medel iaf!

haha ja jösses han är för skön! Sen sitter mormor bredvid och är så stolt för att hennes barnbarn gjorde så många mål ( jag tycker det är så charmigt så jag tänker aldrig berätta för henne att man inte kan göra mål i volleyboll!)

Nu ska jag ta ett bad tror jag, fryser ihjäl snart..sen hoppas jag att mamma smälte när hon läste mitt sms om hur dåligt jag mår och att jag är i stort behov av lite godis! Fast egentligen har ju jag börjat mitt nya liv..utan godis..men det skiter jag fullständigt i just nu! låt fettet fladdra säger jag bara!


Nu får jag min älskade klänning snart<3

Inga kommentarer: