torsdag 8 januari 2009


Usch, jag mår verkligen inte bra!
Kan inte riktigt sätta fingret på vad som är fel men jag känner mej mest allmänt jättekonstig/hängig/yr.

Jag kom ut på min lilla promenad tillslut iaf, var tvungen att gå till biblioteket och lämna tillbaka två böcker jag totalt glömt att jag hade lånat ( varför lånar jag böcker när jag har ungefär 25 stycken jag fått/köpt från Bokia).
Självklart var dom försenade och jag fick betala hela 20 kronor, onödig utgift kallas det!(även om det bara är 20 kronor).
Har även avnjutit en liten passionsfrukt, som jag endast betalade 1 krona för. Hon i kassan visste inte vad dom kostade och föreslog att 1 krona kanske funkade?
Jag tyckte det funkade alldeles utmärkt, billigt är bra:D

När jag glad i hågen vandrade hemåt från affären med billig passionsfrukt, lite vattenmelon och en påse skumtomtar skulle jag svänga upp min väska(som var ganska tung på grund av vattenmelonen) över axeln, på något konsigt sätt kom jag i obalans och välte ut på gräsmattan bredvid trottoaren.
Förvånad över att jag plötsligt bara låg på en gräsmatta( där ett ex antal hundar säkert gjort både det ena och det andra) låg jag bara kvar där en stund, tills det blev fart på mej och jag ställde mej upp fort som tusan!
Jag tittade mej lite förfärat om för att se om någon hade sett mej, som tur var tror jag inte det iaf!

Det är jobbigt när man är alldeles ensam när det händer något pinsamt, om man är tillsammans med någon är det ju bara att skratta åt alla klantigheter man gör!
Det ser ju bara allmänt weird ut om man ställer sej och gapskrattar i sin ensamhet!

Det var som den gången när jag hade väldigt bråttom ner till bussen och slängde mej upp på min blåa hoj och satte min fina tygkasse på styret och drog iväg i en jäkla fart!
Allt gick som smort och jag cyklade som jag aldrig gjort annat ( kändes nästan som jag skulle kunna vinna vilket cykelmaraton som helst!) tills jag skulle svänga över ett övergångsställe, då kommer min otroligt fina tygkasse i gungning och fastnar i däcket!
Cykeln tvärstannade, tyvärr gjorde inte jag det...i det ögonblicket var jag rätt glad över att vara tjej för trots att jag inte har "en sån där" som karlar har fick jag otroligt ont i det lilla jag hade =)
Pinsam situation kan det kallas eftersom jag stannade trafiken när min lilla olycka inträffade.
Med tygkassen fastsittandes i däcket och ett ömt ( jösses nu höll jag på att begå ett misstag, tänkte skriva mellangärde , fan jag som alltid har trott att det var ett annat ord för det kvinnliga könsorganet..) könsorgan släpade sej jag och min cykel fram, ihopsatta som siamesiska tvillingar.
Min fina tygkasse klarade inte olyckan och finns tyvärr inte med oss längre :(

1 kommentar:

Anonym sa...

åh emelie! jag viker mig av skratt! du skriver så jäkla bra!

och du, stolle, ramlade du alltså? idag? :p toka!

<3