måndag 20 oktober 2008

Klivet in i bloggens värld!

Då har man äntligen tagit sej i kragen och fixat en blogg!

Idag är jag ledig, det betyder att jag inte kommer ha massa snorande, söta ungar runtomkring mej. Jag vill verkligen,verkligen flytta till Örebro och få jobb där…i en klädaffär tex, jag har upptäckt att det är lite småkrångligt att få jobb så jag får väl fortsätta att vara Fröken Emelie ett tag till .

Igår kväll var jag fast besluten om att börja mitt nya liv, nu är det slut på allt detta allmänna onyttigätandet tänkte jag och gjorde iordning en hälsosam dip och satte mej och knaprade på några morötter och kollade på Ensam mamma söker. Jag kände att :det här är ju kalasgott, vad ska jag med massa onyttigheter till!?

Klockan 07.00 imorse gick mitt nya, otroligt hälsosamma, morotsknaprande jag upp och åt gröt och huttade lite Aloe vera gel sen snörade jag på mej löparskorna och tog en liten morgonrunda.
Så långt hade allt gått prima i mitt nya liv, tills jag av någon dum anledning tappade huvudet helt och ställde mej och gjorde chokladbollar.

Min kära mamma peppade mej i alla fall rejält när hon ringde nyss, jag hade ju trots allt varit ute och sprungit och enligt henne är det bättre att lägga till mer nyttiga saker, än att straffa sej själv genom att ta bort goda saker. Sen poängterade hon även att jag inte behövde oroa mej för att smälla i mej lite onyttiga chokladbollar titt som tätt ” du ser ju ut som en liten speta”.

Nu ska jag gå och äta en nyttig morot och försöka låta bli alla mumsiga chokladbollar som står i kylen, sen ska jag gå ut med hunden och ikväll blir det träning
btw saknar jag johanna väldigt mycket…vi ska ha bingolottokväll inom en snar framtid, det är det bästa sättet att vinna ett par miljoner har vi kommit fram till!

Ha det guld alla,

Ciao!

Inga kommentarer: