torsdag 23 oktober 2008

chokladbollar&aloe vera



Bonna serra!




Pigg som en mört och på strålande humör, det är vad jag har varit idag!


Alla sjukdomar är som bortblåsta..weird? ooh ja, men enormt härligt!


Har arbetat 2,5 timmar idag, jag hann knappt komma dit innan jag skulle gå hem igen, men det är väl skönt att ha korta arbetsdagar ibland antar jag =)




Mitt lilla hälsoprojekt håller på att gå lite åt h****** känner jag, idag bakades det chokladbollar...igen, dock äter jag faktist nyttigare för övrigt.


Jag upprepar än en gång min mors kloka ord(mest för att jag själv inte ska känna mej så skyldig:P): lägg till nyttiga saker istället för att straffa dej själv och ta bort saker du gillar. Antar att en och annan lite smaskig chokladboll kan få slinka ner, även om det känns så himla onödigt efteråt.




Nu har jag druckit Aloe vera gel i ungefär 2 månader och jag gillar det, jag är faktist piggare och har fått starkare naglar och hyn är också lite bättre.


Hösten/vintern är något mitt ansikte helst skulle vilja hoppa över, en riktig torrboll brukar jag bli och ingen ansiktskräm hjälper!


Förra året var jag så desperat en gång att jag tog till någon fet fotkräm som jag letade fram i mammas gömmor! Är man en desperat torrboll så är man.




På tisdag ska jag klippa mej och äntligen färga håret!!! Jag är dock enormt kluven på vad det ska bli.. jag blir alltid sugen på att skippa "blondinlooken" nu när brännan från sommaren har försvunnit men jag kommer inte våga.


Så just nu är jag inne på att slinga det blondt och göra en liten touch av chokladbrunt i luggen, för jag måste ha lite förändring :D




Onsdagen ska jag spendera med min underbara barndomsvän Elina!
Vi ska ta oss en tur ut till marieberg och smöra lite för dom på bik bok, vi är nämligen enormt sugna på att bli kollegor =)


Sen blir det väl även lite shopping om jag känner mej&elina rätt!




Imorgon ska jag återigen jobba på Gullvivan, så då får jag träffa ungarna som jag vill smuggla med hem igen <3>

Negativt är att det serveras risgrynsgröt imorgon =/ ¨Så det blir en rejäl frukost för min del imorgon så jag inte svälter ihjäl under dagen.




Nu ska jag gå till kylskåpet och unna mej lite av något jag tycker om, jag ska ju trots allt inte straffa mej själv, sen blir det "Du är vad du äter"
Tydligen är jag en liten rund chokladboll...




Ciao!











Inga kommentarer: