tisdag 21 oktober 2008

1 dag, sen var det klippt igen!

När man arbetar med barn råkar man ut för diverse sjukdomar den första tiden man jobbar, nya barn= nya baciller överallt som vill invadera kroppen!
Jag har faktist varit frisk nu ett tag, riktigt skönt! Men i helgen kom första bakslaget, och nu har det andra entrat scenen!
Det beror antagligen på att jag har varit på 2 nya dagisavdelningar på 2 dagar.

Men jag håller skenet uppe för enligt en undersökning kommer mitt immunförsvar bli starkt som bara den av att vara bland så mycket barn och baccillusker, och efter ynka 2 år kommer jag knappt bli sjuk längre, toppen va!?

Frågan är ju bara om jag verkligen vill jobba kvar 2 år, njaaa skulle inte tro det =)

För övrigt har dagen varit great, hittat 3 ungar som jag MÅSTE smuggla med mej hem på något sätt...en helt sinnessjukt söt liten afrikansk tjej med jättestora mörkbruna ögon, och ett par tvillingpojkar som har dom längsta ögonfransarna i världshistorien och bara 2-3 år gamla, jag får såna moderskänslor !!!
Jag har kommit fram till att exotiska ungar alltid är mycket sötare än svenska, så är det bara! Jag ska ha en hel drös med exotiska ungar när jag blir äldre =)

Det är så härligt att vara på dagis för man får nästan pröva på lite hur det är att vara mamma och jag älskar att sitta och gosa och trösta dom.
Sen är det ju lite problematiskt ibland också, tex när 8 småbarn sitter och gallskriker för diverse saker och man är 3 fröknar med endast 2 knän var =)

Det fanns en liten rackarunge som sprang runt och bet ungarna i kinderna och på huvudet hela tiden, jag gillade honom..en liten charmknutte =) Dock ska man inte bita folk på det där viset!

Hur som helst var det en toppendag, tills jag var påväg hem och började känna mej jäkligt illamående, när jag kom hem var olyckan framme jag AVSKYR verkligen att spy! så vedervärdigt vidrigt är det.
Nu återstår att se om någon i min familj vill komma hem ikväll, dom lät väldigt tveksamma när jag slog en pling för att få lite medlidande=)

Så ikväll blir det ingen träning för fröken larsson, det positiva med den här lilla sjukdomen är väl att jag omöjligt kommer kunna gå upp i vikt haha

Nu ska jag hämta Ludde, krypa ner i sängen och dra täcket över mej och titta på film eller något!

Ha det guld =)

Ciao!

Inga kommentarer: